Goede service vinden we ontzettend belangrijk bij DGS

Henk ter Avest aan het woord
Vanaf het eerste uur dat we gestart zijn met DGS was service een belangrijk onderdeel.

“De klant snel verder helpen daar gaat mijn hart nog iedere dag harder van kloppen”, aldus Henk ter Avest.

Henk loopt al heel wat jaren mee in de branche en weet als geen ander hoe belangrijk het is dat een storing voorkomen wordt, of in het ergste geval verholpen wordt Henk staat erom bekend dat hij met zijn team, qua snelheid, huzarenstukjes kan leveren. Of het nu gaat om het snel oplossen van een storing of het ombouwen van een lijn in een hele korte periode.

Wij zitten in een markt waarbij de machines zwaar belast worden en de installaties staan in vochtige omgevingen die intensief schoongemaakt worden. De apparaten worden mechanisch zwaar belast en de elektra heeft het soms zwaar te verduren onder de vochtige omstandigheden. Goed en regelmatig onderhoud is nodig om de installatie in goede conditie te houden om zo ongeplande stilstand te voorkomen.”

We zien ook dat door de snelle veranderingen in de markt dat klanten zeer regelmatig de bestaande installatie willen aanpassen of uitbreiden.

De afdeling service van DGS neemt dit onderhoud en de kleine aanpassingen en uitbreidingen voor haar rekening, “Dit is een ‘fast track’ binnen het bedrijf om de klant snel van dienst te kunnen zijn”, aldus Henk. Henk wil met zijn team de klant zo ontzorgen dat de klant zich op zijn core business kan focussen, “Laat de installatie en het onderhoud maar aan ons over.”

Waarom kan DGS zo snel handelen? 
Henk: “Wij hebben een heel ervaren serviceteam met mechanisch en elektrisch geschoolde mensen die alles al eens meegemaakt hebben, daarnaast hebben we alles zelf in huis. We doen zelf de engineering, maar ook de productie van lasersnijden, kanten lassen, tot elektra en automatisering. De partners van DGS worden zorgvuldig gekozen op kennis en ze moeten snel kunnen schakelen. Dit in combinatie met de drive om goede service aan onze klanten te leveren, zorgt voor het snelle en adequate handelen.”

Onze diensten

MAINTANCE & SUPPORT
DGS beschikt over de juiste gereedschappen en ervaren servicemonteurs die kunnen ondersteunen bij het onderhoud van  machines en productielijnen. 

UPGRADES
Wij inspecteren een installatie en doen dan een voorstel met mogelijkheden tot vervanging en/of aanpassing waarmee de installatie weer aan de klantwensen voldoet. 

EMERGENCY & REMOTE SUPPORT
Ondanks zorgvuldig onderhoud kan het toch onverhoopt voorkomen dat een machine of proceslijn door een storing stil komt te staan. De productie ligt stil, de productiemedewerkers kunnen hun werk niet uitvoeren en de kans bestaat dat de producten niet op tijd arriveren bij de klanten. Om die reden is DGS te allen tijde bereikbaar voor ondersteuning bij het lokaliseren en het oplossen van een storing of defect. Wanneer een monteur op locatie nodig is zal de service afdeling van DGS, in samenspraak met de klant, de benodigde onderdelen lokaliseren en de dienstverlening coördineren. 

SPAREPARTS
Wij leveren reserve-  en vervangingsonderdelen. Wij kunnen voor iedere installatie reserveonderdelen leveren, ook wanneer het gaat om onderdelen voor installaties die geleverd zijn door derden. In dat geval kunnen wij veelal, na een korte inspectie, deze onderdelen voor u lokaliseren. Wij stellen veelal een pakket met aanbevolen reserveonderdelen samen om zo de downtime te minimaliseren. Daarnaast zijn wij ook altijd bereid om ondersteuning te bieden bij het vervangen van de onderdelen. 

PREVENTIVE MAINTENANCE
Onze ervaren monteurs onderhouden de installaties. Dit doen ze periodiek en op momenten dat dat het beste past binnen de productieplanning van de klant. Vooraf leggen we in samenspraak met de klant een onderhoudsplan vast. Zo worden machinedelen op het juiste moment gerepareerd of vervangen. De betrouwbaarheid van de installatie wordt zo gewaarborgd en de levensduur wordt verlengt.

DE FLEXIBELE SCHIL
Voor onze klanten zijn we vaak de flexibele schil, die de eigen technische dienst ondersteund.

PREVENTIVE MAINTENANCE
Voor kleine aanpassingen en uitbreidingen heeft onze klant bij DGS de Service monteur als aanspreekpunt. Deze Service monteur neemt het werk op, zorgt er voor dat de klant een helder financieel voorstel krijgt en coördineert daarna de uitvoering van engineering tot inbedrijfstelling en oplevering. Hierbij steekt hij ook graag zelf de armen uit de mouwen.

Toekomst

Onze klanten doen steeds vaker een beroep op DGS om het gehele onderhoud te verzorgen. ‘Contract based onderhoud’ zullen we daarom de komende jaren verder ontwikkelen. Ook zijn wij bereid onze machines en installaties te leveren als een service. We zien ook de mogelijkheden die met het ‘internet of things’ beschikbaar komen. We volgen deze ontwikkelingen en maken er graag gebruik van wanneer we onze klanten er voordeel mee kunnen bieden. Wij zijn een dynamische club die alles in huis heeft om ontwikkelingen snel toe te passen. Wij zitten dus bepaald niet stil, en dat alles om onze klanten in de toekomst nog beter van dienst te kunnen zijn. 

Tot slot

Op de vraag waarom de klanten voor DGS kiezen antwoord Henk: “We hebben een team met zeer ervaren mensen die allemaal met dezelfde drive de klant willen ondersteunen met minimale downtime. We zijn heel goed benaderbaar en onze klanten weten dat het goed komt als ze hun probleem bij ons neerleggen.”

 

Robotoplossingen voor optimale efficiency

Robotoplossingen voor optimale efficiency

Service is een belangrijke tak van DGS, en de ontwikkelingen zijn ook meer en meer service verlening. Trends als de smart industrie, apparatuur gebruiken als een service, internet of things, zijn allemaal ontwikkelingen die de mogelijkheden op het gebied van service verruimen.

Doelstelling van het artikel is om de klanten te informeren, dat DGS veel doet op het gebied van service ofwel bekendheid geven, vertrouwen creëren en zo meer service verkopen.

Lees meer
MOGEN WE U VOORSTELLEN: RAYMOND VAN DE VORLE

MOGEN WE U VOORSTELLEN: RAYMOND VAN DE VORLE

Service is een belangrijke tak van DGS, en de ontwikkelingen zijn ook meer en meer service verlening. Trends als de smart industrie, apparatuur gebruiken als een service, internet of things, zijn allemaal ontwikkelingen die de mogelijkheden op het gebied van service verruimen.

Doelstelling van het artikel is om de klanten te informeren, dat DGS veel doet op het gebied van service ofwel bekendheid geven, vertrouwen creëren en zo meer service verkopen.

Lees meer
Diervriendelijkste verdovingskooi door DGS opnieuw uitgevonden

Diervriendelijkste verdovingskooi door DGS opnieuw uitgevonden

Diervriendelijkste verdovingskooi door DGS opnieuw uitgevonden DGS heeft de verdovingskooi voor runderen en kalveren opnieuw uitgevonden. Deze nieuwe verdovingskooi is de meest diervriendelijke verdovingskooi. Naast diervriendelijkheid zijn de belangrijkste kenmerken:...

Lees meer
Stefan Aerts Commercieel Directeur DGS

Stefan Aerts Commercieel Directeur DGS

Stefan Aerts Commercieel Directeur DGS  “De passie die het team van DGS heeft is echt fantastisch”: Stefan Aerts commercieel directeur Stefan Aerts is sinds kort Commercieel Directeur bij DGS. Samen met het management zet hij de lijnen uit en geeft hij hier mede...

Lees meer
Overhead transport systems van DGS bij familiebedrijf Beernink

Overhead transport systems van DGS bij familiebedrijf Beernink

Overhead transport systems van DGS bij familiebedrijf Beernink “We zijn flexibel, hebben weinig overhead en kunnen snel schakelen, net als DGS.” - Gerard Beernink Gerard Beernink: “Toen vader veehandelaar was, werkten mijn broer Jos en ik in een slagerij. In die tijd...

Lees meer
Gerrit Veneman aan het woord

Gerrit Veneman aan het woord

Gerrit Veneman aan het woord “Leveren wat we afgesproken hebben of meer”: Gerrit Veneman operationeel Manager Gerrit Veneman is sinds 1 maart j.l. operationeel Manager bij DGS. Toen zijn vader nog bij Stork werkte wist hij het al, ik wil de techniek in. Inmiddels...

Lees meer
Bacteriën voorkomen op vlees bij de bron aanpakken

Bacteriën voorkomen op vlees bij de bron aanpakken

rechts: Theo Legters - Manager Operations (T. Boer en Zn.) links: Henk ter Avest (DGS Primary Meat Processing)Bacteriën voorkomen op vlees bij de bron aanpakken ““Breng technologie, praktijk en techniek bij elkaar.” - Theo Legters Theo Legters Manager Operations van...

Lees meer
Blokland Coldstores

Blokland Coldstores

Vierde generatie bij Blokland Cold Stores aan het woord “Met de oplossingen van DGS hebben we meer capaciteit, efficiëntie en flexibiliteit.” – Peter Blokland Peter is per 1 januari 2017 gestart bij Blokland Cold Stores als adjunct-directeur, en is de aangewezen...

Lees meer
Material Handling oplossing van DGS bij Polskamp

Material Handling oplossing van DGS bij Polskamp

Material Handling oplossing van DGS bij Polskamp “Techniek is mijn passie, eenvoudig houden de uitdaging.” - Steven van de Craats Technisch directeur Steven van de Craats, zoon van de oprichter Henk van de Craats, is het liefst bezig met techniek, met het verbeteren...

Lees meer
DGS
Bouwstraat 4
7483 PA Haaksbergen
Tel: +31 (0)85 7731833
Fax: +31 (0)85 7731834
Mail: info@dgs-ps.nl